www.dobrynauczyciel.fora.pl
sprawy nauczycieli
FAQ  ::  Szukaj  ::  Użytkownicy  ::  Grupy  ::  Galerie  ::  Rejestracja  ::  Profil  ::  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  ::  Zaloguj


Nienormowany czas pracy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dobrynauczyciel.fora.pl Strona Główna » Problemy prawne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mada
Gość






PostWysłany: Pon 18:51, 25 Sie 2008    Temat postu: Nienormowany czas pracy

Uważam, że należy wyjaśnić kwestię czasu pracy nauczycieli. Obąwiązuje nas 40-tydzeń pracy - zgoda. Ale czy to oznacza, że mamy być dyspozycyjni od rana do wieczora? Dlaczego muszę przychodzić na wywiadówki o 17? Urzędy też pracują tylko do 15 i rodzice zdąż załatwić wszystkie sprawy. Czy mam obowiązek przyjść na radę ped., która zaczyna się do o 16.00 i trwa 4 godziny? Nie sądzicie, ze powinniśmy coś z tym zrobić, zwłaszcza w sytuacji, kiedy wszyscy nam wmawiają, że pracujemy tylko 18 h i jesteśmy w czołówce najlepiej zarabiających grup zawodowych? A może powinniśmy wystosować pismo do RPO? Powinniśmy też upomnieć się o uposażenie. Jak długo można do oświaty dopłacać?
Powrót do góry
ba




Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: woj.pomorskie

PostWysłany: Wto 14:52, 26 Sie 2008    Temat postu:

Zgadzam się z Madą. Mam już dość wysłuchiwania, że pracujemy tylko 18 godzin i mamy całe wakacje. Związki zawodowe powinny nagłaśniać m.in tę sprawę w mediach, które niestety w dalszym ciągu nie są nam przychylne!!!!!!!!!!!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogi
Aktywny uzytkownik



Dołączył: 17 Mar 2008
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zachodniopomorskie

PostWysłany: Nie 20:00, 31 Sie 2008    Temat postu:

Witam po wakacjach!!!
Notujmy uczciwie swój rzeczywisty dzień pracy!!! Nie dokładajmy do oświaty (długopisy, papier, tusz, prąd , pomoce.....). Pracujmy tak jak w innych zawodach- nie mam długopisu (ja dostaję 1 na rok:))) ), nie piszę nic!!!! Od nowego roku mam zamiar zapisywać swój czas pracy, myślę, że po pierwszym półroczu będę mogła określić ile pracuję nad!!! Nawet przeliczę ile muszę pracować tygodniowo godzin majac nadgodziny( żeby się nikt nie przyczepił!!!). Strajk raczej nie wypali, znowu jedyna nadzieja podczas egzaminów!!! ZNP sprzedało nas!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogi dnia Nie 20:01, 31 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Librus
Aktywny uzytkownik



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 1312
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 4:09, 01 Cze 2009    Temat postu:

Wpisać do regulaminu pracy że czas pracy nauczyciela jest określony od pon . do piątku w godz. od 8.00 do 16.00 i wtedy bedzie wszystko jasne. Nie mamy nienormowanego czasu pracy więc mozemy rządać , aby to uregulowano.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
madaszka
Aktywny uzytkownik



Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:11, 01 Cze 2009    Temat postu:

Librus, jaka jest pp do regulaminu pracy? U nas taki dokument nie istnieje.



Już znalazłam. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez madaszka dnia Pon 20:39, 01 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
madaszka
Aktywny uzytkownik



Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:38, 01 Cze 2009    Temat postu:

Organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika ustala regulamin pracy. Regulamin pracy jest źródłem prawa pracy (art. 9 K.p.).

Treść umów o pracę i innych aktów, na podstawie których powstaje stosunek pracy, nie może być mniej korzystna dla pracownika niż przepisy regulaminu pracy. Postanowienia umowy o pracę pozostające w takiej kolizji z regulaminem pracy są nieważne, zamiast nich stosuje się odpowiednie przepisy regulaminu pracy (art. 18 K.p.).
Obowiązek ustalenia regulaminu pracy
dotyczy każdego pracodawcy zatrudniającego, co najmniej 20 pracowników, bez względu na rodzaj stosunku pracy, czy umowy o pracę, a także wiek osoby zatrudnionej. Określając liczbę dwadzieścia, bierze się pod uwagę liczbę pracowników, a nie etaty.
Powinność ustalenia regulaminu nie istnieje wówczas, gdy pracodawca zatrudnia mniej niż 20 pracowników, a także, gdy w pełnym zakresie przedmiotowym regulaminu pracy, obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy.
Zgodnie z art. 1041 K.p., regulamin pracy powinien ustalać w szczególności:
• organizację pracy, warunki przebywania na terenie zakładu pracy w czasie pracy i po jej zakończeniu, wyposażenie pracowników w narzędzia i materiały, a także w odzież i obuwie robocze oraz środki ochrony indywidualnej i higieny osobistej,
• systemy i rozkłady czasu pracy oraz przyjęte okresy rozliczeniowe czasu pracy,
• porę nocną,
• termin, miejsce, czas i częstotliwość wypłaty
wynagrodzenia,
• wykazy prac wzbronionych pracownikom młodocianym oraz kobietom,
• rodzaje prac i wykaz stanowisk pracy dozwolonych pracownikom młodocianym w celu odbywania przygotowania zawodowego,
• wykaz lekkich prac dozwolonych pracownikom młodocianym zatrudnionym w innym celu niż przygotowanie zawodowe,
• obowiązki dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej, w tym także sposób informowania pracowników o ryzyku zawodowym, które wiąże się z wykonywaną pracą,
• przyjęty u danego pracodawcy sposób potwierdzania przez pracowników przybycia i obecności w pracy oraz usprawiedliwiania nieobecności w pracy.
• informacje o karach stosowanych zgodnie z art. 108 z tytułu odpowiedzialności porządkowej pracowników.

Przy wydawaniu regulaminu pracy obowiązuje zasada celowości. Pracodawca, który np. nie zatrudnia młodocianych, nie ma powodu zamieszczać w regulaminie pracy przepisów dotyczących tej grupy osób.

Struktura treści informacji, nie jest zamknięta, gdyż ustawodawca posługuje się formułą: „w szczególności”. Pracodawca powinien więc zamieścić w regulaminie także inne informacje, jeżeli wynika to ze szczegółowych uregulowań.

Dotyczy to np. zakresu informacji wchodzących w skład tajemnicy pracodawcy (art. 100 § 1 pkt 4 K.p.), jak również zakazu palenia tytoniu w pomieszczeniach zamkniętych w ogóle, lub wskazanie pomieszczeń spełniających wymogi pomieszczenia palarni, w rozumieniu § 40–42 zał. do rozporządzenia MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bhp, Dz. U. Nr 129, poz. 844, zm. z 2002 r. Nr 91, poz. 811.
Regulamin pracy ustala pracodawca w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową, co odpowiednio dotyczy to międzyzakładowej organizacji związkowej.
Tryb uzgodnienia polega na tym, że pracodawca przedstawia projekt regulaminu związkowi zawodowemu i ustala z nim termin dokonania uzgodnień treści regulaminu. W razie, gdy strony nie dokonają uzgodnień w tym terminie, regulamin pracy ustala pracodawca.
Chcąc skorzystać z konsekwencji upływu terminu, pracodawca powinien sam ustalić termin końcowy uzgodnień, i przedstawić go zakładowej organizacji związkowej, jeżeli uprzednio bezskutecznie usiłował uzgodnić ten termin.
Wprowadzenie regulaminu pracy leży w interesie pracodawcy, co wiąże się z jego organizatorską funkcją a także z odpowiedzialności z tym związaną. Sam fakt nie wydania regulaminu nie jest zagrożony żadną sankcją, ale brak określonych uregulowań znajdujących się w treści tego regulaminu już powoduje odpowiedzialność za wykroczenie np. z art. 281 pkt 5
w związku z art. 150 § 1 K.p.
W razie funkcjonowania dwóch lub więcej zakładowych organizacji związkowych, pracodawca przedstawia projekt regulaminu organizacjom związkowym, które posiadają 30 dni na uzgodnienia międzyzwiązkowe. Jeżeli w tym terminie przedstawią pracodawcy odmienne od projektu rozwiązania, strony powinny wspólnie ustalić termin na dokonanie uzgodnień.
Po bezskutecznym upływie tego terminu, a także wówczas, gdy organizacje związkowe nie uzgodnią między sobą wspólnego stanowiska w ciągu ww. 30 dni – pracodawca ustala treść regulaminu pracy, po rozpatrzeniu odrębnych stanowisk zakładowych organizacji związkowych, które nie doszły do porozumienia.

Regulamin pracy wchodzi w życie po upływie 2 tygodni od dnia podania go do wiadomości
pracowników, w sposób przyjęty u danego pracodawcy. Zatrudnionego pracownika pracodawca jest obowiązany zapoznać z treścią regulaminu pracy przed rozpoczęciem przez niego pracy. W interesie pracodawcy leży, aby posiadał pisemne potwierdzenie tego faktu.

Pracownicy powinni wystrzegać się podpisywania oświadczeń bez uprzedniego zapoznania się z treścią regulaminu pracy. W regulaminie mogą być sprecyzowane informacje, które pracodawca uważa za objęte jego tajemnicą (art. 100 § 2 pkt 4 K.p.), wówczas w razie naruszenia tej tajemnicy, z powodu formalnego podpisania regulaminu bez zapoznania się z jego treścią, pracownik może być skutecznie pociągnięty do odpowiedzialności.

Na żądanie pracownika, pracodawca obowiązany jest wyjaśnić wątpliwości wynikające z treści regulaminu (art. 94 pkt 1 K.p.).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.dobrynauczyciel.fora.pl Strona Główna » Problemy prawne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
  ::  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group   ::   template subEarth by Kisioł. Programosy   ::  
Regulamin